visual
14 april 2015
De omzet van de Nederlandse muziekindustrie is redelijk stabiel gebleven. De totale omzet van de muziekmaatschappijen in Nederland bedroeg ongeveer 128 miljoen euro; een daling van 1,3% ten opzichte van 2013. De digitale markt (downloads en streaminginkomsten) beslaat daarvan 45,7%. Nog maar iets meer dan de helft van de omzet komt dus uit fysiek product.
28 januari 2015
Eindelijk goed nieuws voor de Home-Entertainmentmarkt: het keerpunt van de neerwaartse tendens lijkt het afgelopen jaar te zijn bereikt. De groei van de Video on Demand-markt van bijna 37% compenseert de daling van de DVD- en Blu-Ray-markt van 23% vrijwel volledig. De digitale Home-Entertainmentmarkt benaderde in 2014 de fysieke markt in omzet. Volgens marktonderzoeksbureau GfK bedroeg de fysieke consumentenwaarde iets meer dan 129 miljoen euro en de digitale 121 miljoen euro. De totale markt daalde met 2,4%.
25 november 2014
Record companies' total investment in A&R and marketing tops US$4.3 billion annually and more than US$20 billion over five years, according to IFPI's Investing in Music reportLabels' investment in A&R and marketing up from 26 to 27 per cent of industry revenues over the last two yearsReport unveiled at 'Friends of Music' evening for MEPs in Strasbourg hosted by IFPI chairman Plácido Domingo
24 juni 2014
Brancheorganisaties het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) en NVPI gaan een structurele samenwerking aan. Daarmee bundelen de brancheorganisaties kennis en expertise en versterken ze hun lobby namens de creatieve media-industrie. Om hier optimale invulling aan te geven neemt NVPI per 26 juni zijn intrek in het pand waarin ook het NUV is gevestigd.