visual
09 juli 2015
From Friday 10th July, new music releases will be made available for fans to enjoy on the same day across the world, as the switchover is made to “New Music Fridays”. 
14 april 2015
De omzet van de Nederlandse muziekindustrie is redelijk stabiel gebleven. De totale omzet van de muziekmaatschappijen in Nederland bedroeg ongeveer 128 miljoen euro; een daling van 1,3% ten opzichte van 2013. De digitale markt (downloads en streaminginkomsten) beslaat daarvan 45,7%. Nog maar iets meer dan de helft van de omzet komt dus uit fysiek product.
28 januari 2015
Eindelijk goed nieuws voor de Home-Entertainmentmarkt: het keerpunt van de neerwaartse tendens lijkt het afgelopen jaar te zijn bereikt. De groei van de Video on Demand-markt van bijna 37% compenseert de daling van de DVD- en Blu-Ray-markt van 23% vrijwel volledig. De digitale Home-Entertainmentmarkt benaderde in 2014 de fysieke markt in omzet. Volgens marktonderzoeksbureau GfK bedroeg de fysieke consumentenwaarde iets meer dan 129 miljoen euro en de digitale 121 miljoen euro. De totale markt daalde met 2,4%.
25 november 2014
Record companies' total investment in A&R and marketing tops US$4.3 billion annually and more than US$20 billion over five years, according to IFPI's Investing in Music reportLabels' investment in A&R and marketing up from 26 to 27 per cent of industry revenues over the last two yearsReport unveiled at 'Friends of Music' evening for MEPs in Strasbourg hosted by IFPI chairman Plácido Domingo