visual
17 maart 2014
NVPI Interactief, de brancheorganisatie van uitgevers van games, maakt vandaag de omzet cijfers van games in 2013 bekend. De totale games software markt daalde met 3,7%.
20 februari 2014
NVPI Audio, de brancheorganisatie van de muziekindustrie, maakt vandaag haar cijfers bekend van het jaar 2013. Net als in het bericht over het eerste halfjaar van 2013 komt NVPI met de inkomsten van de industrie zelf en niet de consumentenbestedingen, die GfK ten behoeve van de industrie meet. De reden is dat de inkomsten zelf een zuiverder beeld geven van de trend. Bij streamingdiensten, die sterk zijn toegenomen, zijn de consumentenbestedingen moeilijk vast te stellen. De totale omzet is in 2013 met 1,1% gestegen.
27 augustus 2013
NVPI Audio, de brancheorganisatie van de muziekindustrie, maakt vandaag haar cijfers bekend van het eerste halfjaar 2013. Anders dan in voorgaande jaren komt NVPI niet met  consumentenbestedingen maar met de inkomsten van de industrie zelf. Door het toegenomen belang van streamingdiensten als Spotify en Deezer geeft dat een zuiverder beeld, aldus de brancheorganisatie. De omzet van de industrie is in deze periode voor het eerst in 12 jaar licht gestegen met 1,9%.
14 maart 2013
De fysieke markt voor games vertegenwoordigde in 2012 een omzet van bijna 215 miljoen euro en 6,7 miljoen  verkochte games. Dat is een daling van meerdan 17% in vergelijking met 2011. Verschillende oorzaken liggen aan de basis van de mindere verkoop van zogenaamd ‘boxed’ games. De belangrijkste is het steeds groter wordende belang van het downloaden van games, het online gamen en het gamen op tablets en smartphones. Daarnaast werden er minder titels op de marktgebracht.